Nors transmisinės alyvos tikrinimas  arba jos keitimas nėra sudėtingas procesas šios srities specialistams, tačiau ne visi žino kaip  teisingai tai reikia atlikti, kadangi nėra pateikta konkrečių instrukcijų.
Toliau pateikiami dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai į juos apie automatinių greičių dėžių alyvas (ATF – Automatic Transmission Fluid) bei jų keitimą.

Kaip dažnai reikia tikrinti transmisinės alyvos lygį?
Automatinių greičio dėžių alyvos nereikia tikrinti taip dažnai kaip variklinę alyvą, tačiau kiekvieno automobilio modelio tikrinimo intervalas yra skirtingas. Rekomenduojama, kad alyvos patikrinimus atliktų specializuoti servisai, kur dirba kvalifikuoti meistrai su profesionalia įranga.

Kaip teisingai patikrinti transmisinę alyvą?
Yra keli tikrinimo būdai, kurie priklauso nuo automobilio modelio. Ne visi modeliai turi pavarų dėžės alyvos lygio matuoklį, todėl pačiam tai atlikti yra neįmanoma. Bet jeigu alyvos lygio matuoklis yra, tuomet retkarčiais reikia tikrinti alyvos lygį ir jeigu reikia – papildyti. Alyvos keitimo intervalas yra nurodytas automobilio gamintojo rekomendacijose. Kai kurie automobilių gamintojai nurodo, kad transmisinei pavarų dėžei nereikalinga jokia priežiūra. Tačiau  tokiais atvejais, pravažiavus 250 000 km aš vis tiek rekomenduoju keisti alyvą ir filtrus. Jeigu Jūs nerandate informacijos apie automobilio alyvos keitimo intervalą, tuomet alyvos patamsėjimas ir naftos produktų degimo kvapas – būna pirmieji požymiai, kad laikas ją keisti.

Kas nutiks, jeigu netikrinsime alyvos? 

Gali būti taip, kad bus sunku įjungti pavarą arba jungiant ją bus jaučiamas trūkčiojimas. Kai kurie automobiliai prietaisų skydelyje turi įspėjamąją lemputę, kuri užsidega kai kyla problemų pavarų dėžėje. Gali nutikti ir taip, kad pavarų bus neįmanoma įjungti ir automobilį teks vilkti į autoservisą.

Ar galima įsigyti transmisinės alyvos parduotuvėje, ar būtina ją keisti tik specializuotame autoservise?
Transmisinėmis alyvomis yra prekiaujama parduotuvėse, nes jos taip pat naudojamos vairo stiprintuvams bei įvairioms hidraulinėms sistemoms. Tačiau, rekomenduoju transmisinės alyvos keitimą patikėti specialistams arba šį darbą išmanančiam asmeniui, nes kai kuriems automobilių modeliams reikia išimti pavarų dėžę, norint pakeisti tepalo filtrus.

Kaip parinkti tinkamą alyvą ir filtrą mano automobiliui?
Keičiant alyvą, būtina pakeisti ir filtrus (jeigu tai numatyta jūsų automobilio modeliui). Jūsų automobilio eksploataciniame žinyne turi būti pateikta informacija, kokia alyva rekomenduojama. Filtrus taip pat galima įsigyti parduotuvėje, kurioje kvalifikuoti darbuotojai Jums juos parinks pagal automobilio techninį pasą.

Kaip sužinoti kokią transmisinę alyvą naudojo buvęs automobilio savininkas ? 
Tai nėra svarbu, nebent nesklandžiai jungiasi pavaros, tuomet reikia patikrinti alyvos lygį ir jeigu reikia – papildyti, paskaičius automobilio eksploatacinį žinyną, kokia alyva rekomenduojama Jūsų automobiliui. Jei trukdžiai nedingsta, reikia kreiptis į kvalifikuotus specialistus.

Kodėl reikia praplauti automatines greičių dėžes ?
Automatinės pavarų dėžės yra praplaunamos, kad būtų pašalinami senos alyvos likučiai, nors vienas alyvos keitimas visos sistemos neišvalo.  Aš pats padariau taip: kad pakeisčiau alyvą, pravažiavau apie 1000 kilometrų ir tuomet vėl iš naujo pakeičiau visą alyvą su filtru. Jeigu atidarius greičių dėžę pavyks visiškai išpilti seną alyvą, tuomet dvigubo praplovimo nereikės.

Nauja transmisinė alyva automatinėms pavarų dėžėms.
Addinol asortimentų sąraše pasirodė naujas produktas – universali transmisinė alyva skirta automatinėms pavarų dėžėms – ATF XN. Tai naujos kartos produktas, kuris atitinka visus amerikietiškų ir europietiškų vilkikų bei lengvųjų automobilių gamintojų reikalavimus. Kad būtų išvengta vibracijų, rekomenduojama naudoti japoniškiems ir korėjietiškiems lengviesiems automobiliams ir vilkikams, kurie atitinka specialius reikalavimus. Todėl būtent šis produktas rekomenduojamas tokioms automobilių markėms, kaip Mitsubishi, Nissan, Toyota, Subaru, Honda, Kia ir t.t.

Europoje auga Japonijos ir Korėjos automobilių rinka, todėl ši alyva turi didelę paklausą.
Didžiausi šio produkto privalumai yra universalumas bei jame panaudotos naujos rūšies tepimo komponentai. Kuriant priedus panaudota speciali technologija, kuri leidžia išlaikyti stabilų trinties koeficientą visos eksploatacijos metu ir taip išvengiama vibracijos. Dėl didelio atsparumo senėjimui ši pavarų dėžės alyva atitinka aukščiausius Japonijos ir Korėjos gamintojų reikalavimus.

Transmisinės alyvos  ATF – XN privalumai:

  •     komfortiškesnis važiavimas;
  •     sklandesnis pavarų perjungimas;
  •     ekonomiškumas.