Dortmundo (Vokietija) geležinkelių operatorius „Dortmunder Stadwerke AG” (DSW21) kreipėsi į įmonę „AS Drives & Services”, kuri specializuojasi pavarų dėžių remonto ir modernizavimo srityje. Šie transmisijos specialistai iš Vokietijos Reckeno miesto supranta tepimo produkto kaip „konstrukcinio elemento“ svarbą, todėl pasiūlė Dortmunde išbandyti naujai sukurtą „Eco Gear GLS” alyvą labai apkrautose pavarų dėžėse. DSW21, AS Drives & Services ir ADDINOL, glaudžiai bendradarbiaudamos, nustatė priemones, kurios atitiktų aukščiausius reikalavimus. Buvo siekiama gerokai pailginti pavarų dėžių tarnavimo laiką ir užtikrinti sklandų jų veikimą.

ADDINOL Eco Gear GLS 75W-90 ir 75W-110 iš pradžių buvo sukurti pramoninėms transmisijoms, veikiančioms sudėtingomis ir kintančiomis sąlygomis tepti. Šių transmisinių alyvų sudėtyje yra kruopščiai atrinkti sintetiniai komponentai ir labai veiksmingi priedai, o jų našumas pagal API GL-5 yra didesnis už vidutinį. Tuo pačiu alyva gali tarnauti ženkliai ilgiau be keitimo dėl savo puikaus atsparumo senėjimui ir oksidacijai. Efektyvus trinties koeficiento ir galios nuostolių sumažinimas reiškia mažesnę šiluminę apkrovą transmisijos elementams, o tai teigiamai veikia jų tarnavimo laiką. Dėvėjimosi ir korozijos poveikis sumažėja iki minimumo.

Sprendžiant iš ridos, Dortmundo autobusai ir geležinkelio transporto priemonės kasdien apkeliauja visą pasaulį.

Įtikinami praktiniai rezultatai

Bendrovė „AS Drives” atliko didelį darbą, kad pakeistų pavarų dėžės konstrukciją. Krumpliaračių dantų geometrija tapo kur kas geriau pritaikyta prie sudėtingų šiuolaikinės eksploatacijos reikalavimų ir, be to, užtikrina didesnį saugumą esant ekstremalioms apkrovoms (maksimalus greitėjimas, maksimalus greitis, paleidimo ir stabdymo sukimo momentai).

Po pirmųjų 12 mėnesių buvo atliktas įprastinis ašinių pavarų dėžių patikrinimas. Tiek eksploatuojantys darbuotojai, tiek „AS Drives & Services” inžinieriai buvo labai patenkinti rezultatais. Nerasta jokių dilimo ar mikropitingo požymių. Dortmundo komanda ir toliau kruopščiai dirba; alyva tam tikrais intervalais reguliariai nuodugniai analizuojama, kad būtų galima stebėti jos būklę. Kaip parodė tyrimai – „Eco Gear GLS” alyva neturi jokių senėjimo ar putojimo požymių. Teigiami rezultatai buvo patvirtinti ir per kitus suplanuotus pavarų dėžių patikrinimus. Tikimasi, kad alyva tarnaus bent 350,000 km, ar net ilgiau.

Kompaktinės ašinės pavarų dėžės turi atlaikyti pačias sudėtingiausias darbo sąlygas su dažnu kintančiu greitėjimu ir lėtėjimu.

Remdamasi teigiamais rezultatais, bendrovė „AS Drives & Services” patvirtino alyvas „Gear GLS 75W-90” ir „Gear GLS 75W-110” naudoti geležinkelio transporto priemonių kūginėse ir hipoidinėse pavarų dėžėse. Savo ruožtu „Dortmunder Stadtwerke” savo pavarų dėžese pradėjo reguliariai naudoti „Eco Gear GLS” alyva. Dėl patikimai išbandyto ir įrodyto alyvos didelio našumo bet kokių pažeidimų galimybės yra minimalios. Nėra prastovų, nebereikia brangių ir daug laiko reikalaujančių remonto darbų. Ženkliai prailginti alyvos keitimo intervalai padeda sumažinti alyvos suvartojimą ištisus metus.

„ADDINOL Eco Gear GLS” teikia didelę naudą veiklos saugos ir sąnaudų mažinimo požiūriu.